Fort bezocht - Reisverslag uit Santiago de Cuba, Cuba van Veerle Willemen - WaarBenJij.nu Fort bezocht - Reisverslag uit Santiago de Cuba, Cuba van Veerle Willemen - WaarBenJij.nu

Fort bezocht

Blijf op de hoogte en volg Veerle

06 December 2014 | Cuba, Santiago de Cuba

We voelen ons beide beter (dank u Mieke voor de goede reisapotheek!), gelukkig want we gaan onze reis vandaag vervolgen! Bij het uitchecken vraagt de receptionist of we zijn vrouw een lift willen geven tot Santiago de Cuba, waarom niet? Ze spreekt immers ook Engels :)
Ik moet rijden want Bart voelt zich nog wat slapjes, ik heb geluk dit stuk weg is inderdaad helemaal vernieuwd. Na een stukje staat er weer zo'n controlebord, de voorbije dagen zijn we er al 10-tallen voorbijgevlogen. Er staat 60km/u dus ik minder vaart, ik moet stoppen... Paspoort geven, papieren van de auto. Daar schrijven ze iets op, te hard gereden! Blijkbaar moet je voorbij zo'n post stapvoets rijden... Die Koevoets heeft dus al dagen heel veel geluk gehad!!! Nu ja da hebben we dan ook weer meegemaakt.
Iets verder is onze lifster thuis, wat gaan wij nog doen tot 16.00 (inchecktijd)? Naar de beroemste kerk van Cuba? Basilica de Cobre met zijn Virgin del Cobre. Een hele mooie kerk met een prachtige madonna! Hierna was het de bedoeling om Castillo del Moro nog te gaan bekijken maar dat vinden we niet :( dan maar richting hotel buiten de stad, tegen de kust. Onderweg zien we plots pijlen naar het Castillo, we komen eerst het hotel tegen dus das voor straks. Het hotel slaagt wat tegen, precies een appartementsblok tja het kan niet alle dagen feest zijn. We worden door het hotel geleid, langs achter terug naar buiten... En daar achter het "appartement" staan kleine huisjes :) met balkon tegen de zee!!
Bart wil toch nog wat slapen/uitzieken, geen probleem ik ga rond het hotel foto's maken. Achter het zwembad zie ik plots in de verte een vuurtoren. Anders wandel ik daar ook effe naartoe, na 500m ben ik er. Er is onder de vuurtoren (militair) een straatje vol met kraampjes, daar wandel ik natuurlijk ook nog door en dan 200m verder La Castillo...
Na Bart zijn powernap gaan we dus naar het fort; dit is 1637 ontworpen om de stad te beschermen tegen piraten. De bouw duurde van 1638 tot 1700 en bood plaats aan 400 soldaten. In 1775 werd het een gevangenis om dan in 1898 tijdens de onafhankelijkheidsoorlog terug vesting te worden tegen de Amerikaanse vloot.
Na het avondeten zijn we gaan slapen, nog wat uitzieken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Veerle

Actief sinds 14 Sept. 2009
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 88032

Voorgaande reizen:

01 November 2017 - 12 November 2017

Marokko

01 December 2014 - 15 December 2014

Oost-Cuba 2014

03 November 2009 - 04 Maart 2010

Australie 2009

Landen bezocht: