Effe Mexico - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Veerle Willemen - WaarBenJij.nu Effe Mexico - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Veerle Willemen - WaarBenJij.nu

Effe Mexico

Blijf op de hoogte en volg Veerle

15 December 2014 | Mexico, Cancún

De laatste dagen zijn rustig verlopen, het weer was wat minder. 's Morgens wat miezerregen maar daarna droog en warm, wel overtrokken maar dat vond ik niet erg nie overdreven warm dus. We hebben wat rond het zwembad gehangen (onder zo'n palmparasol ) af en toe wat eten en drinken. Zaterdagavond zijn we int Cubaans restaurant gaan eten, heel lekker maar volgens ons (maar 1/4 Cubaans ).
Zondagavond zijn we naar de Japanner geweest. Da was heel lekker, sushi, ajuinsoep of een slaatje als voorgerecht dan is mijn keuze rap gemaakt, de slaatjes hier stellen nie veel voor, ajuin mag nie en sushi is keilekker .
Dan begonen ze op de plaat een roerei te maken, groentjes erbij, rijst erbij, ketjap erbij. Dan ging da aan de kant om warm te houden en kwam er kippenborst. Heel lekker een bord vol rijst en wat kip, terwijl we zaten te eten bakten ze de biefstuk, dat kwam dan bij op u bord en daarna hetzelfde met een stuk vis en garnalen. Mmmmm héééél lekker!
We hebben nog wat in de lobbybar gezetten om te praten met Dail een Canadees die ook vandaag naar huis vertrekt.
En dan wast tijd om te gaan slapen, inpakken, uitchecken. Da was ook weer goed geregeld! We moesten eigenlijk nog 3 kwartier wachten in de lobby op onze taxi maar die was er al . Zijn uitleg dan ben je er voor de bussen en inderdaad we moesten niet aanschuiven om in te checken, uitvliegtax te betalen (das een zegel van 25 CUC die ze op u ticket plakken), voor de paspoortcontrole waren we de eerste we moesten zelfs nog effe wachten.
In de taxfree hebben we nog wat sigaren gekocht, iets gegeten en ons vliegtuig zien landen. Daar moesten eerst de mensen met bestemming Holguin uit dan moesten de mensen die doorvlogen naar Mexico bij ons komen zitten.
Na 2 uur vliegen waren we in Mexico daar moesten de meesten eruit, wij bleven zitten terwijl ze alles klaarmaakten; gebruikte kussentjes weg, nieuwe leggen, overal dekens leggen, wc-papier en handdoekjes aanvullen,... Ondertussen zagen we hoe ze onder ons de bagage uitladen en kwamen ze bijtanken. Weeral een ervaring rijker EN ik ben een beetje in Mexico geweest. :)