Whitesundays - Reisverslag uit Sydney, Australië van Veerle Willemen - WaarBenJij.nu Whitesundays - Reisverslag uit Sydney, Australië van Veerle Willemen - WaarBenJij.nu

Whitesundays

Door: Veerle

Blijf op de hoogte en volg Veerle

01 Januari 2010 | Australië, Sydney

Hallo,

Op oudejaarsdag hadden we een zeiltrip naar de prachtige Whitesunday-eilanden. Dit is een eilandengroep van een 70tal eilanden met prachtige natuur!
Na een ruwe start uit de haven werden de zeilen gespannen en begon het rustige deel het echte zeilen, het was niet zo zonnig das wat minder voor de fotos maar wel aangenamer dan de snorkeltrip in Cairns toen lagen we echt te bakken op de boot.
Voor de middag hadden we een stop op Whitehavenbeach een strand met echt (rara) spierwit zand. Hier was ook een national park. Vermits we allemaal op blote voeten waren was ik een van de enige die het wandelpad deed maar het was echt de moeite om barvoets over het mulchpad te wandelen!! Na een slingerpad kwam ik boven op een rots waar ik aan een kant mooi zicht had op de zee en aan de andere kant zicht op het prachtige regenwoud.
Na een heerlijke lunch zeilden we naar de snorkelbestemming. Ik heb ondertussen het snorkelen al beter onder de knie: ik heb alleen de eerste 3 minuten zeewater gedronken :s
Ook hier is het koraal practig, mooie vissen oa eentje met alle kleuren van de regenboog. Maar persoonlijk vond ik Cairns mooier; het water was helderder, meer grote verschillende vissen maar weeral een superervaring!!!
Na het snorkelen zeilden we terug naar Airly waar we nieuwjaar vierden en nu zijn we onderweg naar Combath (of zoiets) daar logeren we op een cattlestation met mechanische bull enzo dus lachen :)

Greetz