Kangeroe eiland - Reisverslag uit Sydney, Australië van Veerle Willemen - WaarBenJij.nu Kangeroe eiland - Reisverslag uit Sydney, Australië van Veerle Willemen - WaarBenJij.nu

Kangeroe eiland

Door: Veerle

Blijf op de hoogte en volg Veerle

01 Februari 2010 | Australië, Sydney

Kangaroo island het op 2 na grootste eiland van Australie is 155 km lang en 55km breed. Rond het eiland liggen veel scheepswrakken, daarom dat ook hier weer een vuurtoren staat. De bewoners werden om de 3 maanden bevooraad vanop een bootje dat zich in 1 baai redelijk veilig kon begeven, en werd dan met katrol naar boven gebracht.
Hier leefden geen aboriginals dus de kangoeroes waren niet mensenschuw toen de eerste europeanen hier arriveerden, die waren uitgehongerd van de lange reis en konden gemakkelijk wat kangoeroes buit maken... Vandaar de naam van het eiland

DAG1
Uurtje in de bus, klein uurje op de ferry en dan de tocht op het eiland...
1e stop was bij een schapenfarm waar we zagen hoe de honden de schapen verzamelden, een schaap werd geschoren en het spinnen van wol. Op deze farm zijn ze overgegaan naar vee maar er zijn nog wat schapen voor de demo's. Daarna gingen we naar een eucalyptusdistelirie hier zagen we het proces op dvd en konden we spullen kopen in de shop. Toen was het Zeeleeuwencenter aan de beurt: je kon tot op een 10tal meter van de dieren komen. En daarna gingen we naar the little sahara om te zandboarden, as supper beet zoals snowboarden maar dan op zand en u voewten staan nie vast op de plank.
Daarna deden we nog een strandwandeling en een koalawandeling.

DAG2
Grootste deel van de dag in Flinders Chase park: de remarckeble rocks, foodstorage, vuurtoren,infocenter en deze keer zeehonden: the new zeeland fur-seal. Deze waren eerst in NZ ontdekt dus daarom de naam... We hebben nog een strandwandeling gedaan, bijencentrum bezocht en pelikaanvoeren gaan bekijken

Je zult ook merken dat we op de foto's allemaal warme kleren dragen, ook al was het er in de 30 graden, de wind is koud, deze komt immers vanuit Antartica

Link1: http://www.facebook.com/album.php?aid=38788&l=e2fe6a954a&id=1607508684
Link2:

Groetjes,
xxx

• 02 Februari 2010 - 11:27

Silvère (ex Cnh):

prachtige foto's,prachtig land,wou dat ik er ook was.Geniet er maar van

• 02 Februari 2010 - 11:33

Els De Bie:

Tof om al de foto's te zien.
    Straf dat ge nog een trui moet aandoen, terwijl het zoveel graden zijn. Geniet nog maar van de 28 dagen !!