Melbourne-Adelaide => Great Ocean Road - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Veerle Willemen - WaarBenJij.nu Melbourne-Adelaide => Great Ocean Road - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Veerle Willemen - WaarBenJij.nu

Melbourne-Adelaide => Great Ocean Road

Door: Veerle

Blijf op de hoogte en volg Veerle

29 Januari 2010 | Australië, Adelaide

Hallo,
Ik heb net een 3daagse trip van Melbourne naar Adelaide achter de rug deze ging oa over de Great Ocean Road.

Dag1
We reden Melbourne buiten via de haven en we passeerden de Claas-tractor opslagplaats :)
De eerste stopplaats was Torquay waar Ripcurl en Quiksilver ontstaan zijn. Daar is ook HET surfstrand waar swerelds grootste surfwedstrijden gehouden worden.
Wat verder reden we langs een bekende vuurtoren die hebben ze gebruikt voor een tv-serie met kangoeroe en vuurtoren??!!
En toen begon the great ocean road. We zijn nog naar Otway national park geweest (daar hadden ze dinosaurussen) om verder door te rijden naar Princetown onze overnachtplaats en de plaats waar je de 12 apostellen kunt zien.

Dag2
Verder de great Ocean Road gevolgd en nog op verschillene plaatsen halt gehouden: Loch ard, The Razorback, Bat of Martyrs
We hadden ook het genoegen een baby bruine slang tegen te komen.
Dan was het tijd om landinwaarts te rijden naar the Grampians National park voor een bergbeklimming

Dag3
In het park the MacKenzie waterval bezocht, een berg beklommen; hier was aan de top de 2e moeilijkste natuurlijke muurklimroute
Daarna de laatste 500 km naar Adelaide.

Onderweg veel graanvelden gezien, het stro ligt er nog overal in bollen op de velden, soms de helft weggehaald de rest gewoon nog opt veld. De vierkante pakken liggen in grote klampen opt veld. Soms zie je de pakken onder de bomen gestapeld. In 1 klein stukje stond ook mais die staat al in de pluim!!!

En nu dus de eindbestemming Adelaide bereikt. Het enige niet toffe aan Australie is dat er nog feminisme moet uitgevonden worden: hier rijden blijkbaar geen vrouwen met traktors/harvesters: cv is goed tot ik moet vermelden at ik een vrouw ben (aan mijn naam zien ze het eerst niet die kunnen ze zelfs niet uitspreken)
Dus vermits geen werk, verder reizen woendag vertrek ik naar Perth dus heel de zuidkust :) En ondertussen Adelaide en Kangoeroe eiland verkennen

Groetjes,
xxx

• 29 Januari 2010 - 03:46

Veerle:

Oh ja ik weet nie of jullie de waarbenjij nieuwsbrieven aankrijgen?? Stuur rode rozen naar het buitenland was de laatste... Is nie nodig hoor in maart gewoon naar thuis is ook goed :p

• 29 Januari 2010 - 06:51

Diana:

ik denk toch dat ge soms even overkomt, de 12 apostelen zijn ten einde onze straat

• 29 Januari 2010 - 12:14

Silvère (ex Cnh):

weeral bedankt voor de geschiedenisles.Zo te zien is de temp.ook veel beter.