Gold Coast - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Veerle Willemen - WaarBenJij.nu Gold Coast - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Veerle Willemen - WaarBenJij.nu

Gold Coast

Door: Veerle

Blijf op de hoogte en volg Veerle

13 Januari 2010 | Australië, Byron Bay

Lap ik begin hier al goed, ik noem mijn verslag en begin nu te twijfelen volgens mij hoort Byron Bay al niet meer bij de Gold Coast... Maar Surfers Paradise hoort er zeker weten wel bij! :)
Iedereen die me een beetje kent weet dat je mij geen 5 minuten stil moet laten liggen opt strand, dan wordt ik (nog?) gek(ker) en das nu de hoofdactiviteit van dit gebied....
Het lijkt hier ook verboden te zijn om op je schouders nog witte lijnen te hebben... Dus eigenlijk moest ik een nieuwe bikini kopen NOT haha jullie gaan het kleurverschil bij mij echt kunnen zien :p

Surfers Paradise
Mijn lichaam werkt geweldig mee op deze trip zoals te verwachten op 4 maanden tijd wordt je weleens ziek :s awel dat was dus in Surfers Paradise: keelpijn, spierpijn, moe, stijve spieren,...
Dus ik ben niet naar een themapark geweest maar veel geslapen, een beetje rondgewandeld en wat in de winkelstraat rondgelopen jaja heel interresant dus maar persoonlijk vind ik het de beste plaats om ziekjes te worden :)

Byron Bay
's avonds om 6.00 aangekomen en weer een uur ouder (sommige staaten hebben winteruur, andere zomeruur das echt moeilijk hier met die tijden maar nu dus 10 uur tijdsverschil)
Even naart strand gewandeld, ge moet da toch gezien hebben, is echt wel mooi (om te zien)
Vandaag naar Nimbi geweest das een hippiedorpje van in de jaren 70: toen was Australie in de oorlog met Vietnam enzo en moesten de jongeren int leger. Vele studenten vluchten toen naar hier (naar heel de streek dus ook Byron bay enzo) Nimbi was het stadje waar de heel vrijgevochten studenten zich vestigden
Ondertussen is dat naar de knoppen geholpen door de drugs :s Iets waar de echte hippies niet mee akkoord gaan trouwens!!!
Vroeger was het hier zo dat je elkaar tegenkwam, elkaar een knuffel gaf en dan rolde de ene een joint voor jou en zichzelf en dit in ruil voor een babbel. Het was dus ruilen niet dealen!
Nu wordt er gedealt: op straat wordt openlijk gevraagd of je mariuhana wil kopen het is zelfs zo erg dat ze je heroine aanbieden...
De echte hippies verafschuwen dit en zijn een paar straten verhuist! Nimbi is maar 1 straat en enkele zijstraatjes.
Voor Nimbi hebben we een meer bezocht dat er heel vervuild uitzag net cola :)
Deze kleur is afkomstig van een plant die hier groeit en is heel gezond voor je vel. Van die plant maken ze ook zalfjes enzo!
Daarna was het tijd voor boemerang gooien, dat viel redelijk mee bij mij maakte hij een u vorm hij landde alleen maar 20 meter naast mij maar hij kwam toch een beetje terug (bij sommige wast alleen rechtvooruit).
Na Nimbi wast tijd voor zwemmen in een meertje met een waterval. Ja weer een waterval en nee dat wordt je niet beu het is altijd zo mooi die natuur!!
Daarna reden we naar een andere waterval wel 100m hoog met een prachtig zicht over de vallei.
We hebben ook nog een koala hoog en droog in een boom gezien.
Oh ja nog iets rechtzetten! Koala's wreten zich niet high!!! Eucalyptusch is heel toxisch en al hun energie gaat naar het verwerken in hun maag! Daarom slapen ze 20 uur en zjn ze maar 4 uur per dag wakker. Waarom eten ze dan niets anders??? Geen enkel ander levend wezen eet eucalyptus dus in de voedselketen hebben ze het gemakkelijk ze moeten niet vechten met anderen voor hun voedsel.
Koala betekend trouwens zonder water omdat ze zelden water drinken. Dit doen ze alleen in extreem warme/droge omstandigheden!
Wist je trouwens dat kangoeroes hun embryo 18 maanden kunnen "bevriezen" in extreme omstandigheden dus wanneer er geen of weinig voedsel is wordt de groei van de baby stopgezet!!
Indien het babytje een iets oudere broer of zus heeft kan de moeder voor dit jong melk blijven produceren!!!

Ik ga eten en pakken om naar Surfkamp te vertrekken daar ga ik me eens wagen aan surfen. Ik en water da gaat wat worden alhoewel het surfen zelf lijkt dan weer opt zicht op snowboarden :)

Groetjes,
xxx

  • 14 Januari 2010 - 07:27

    Diana:

    veel plezier met het surfen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Australie 2009

Recente Reisverslagen:

12 April 2010

The end...

07 Maart 2010

KOUD

23 Februari 2010

Nullarbor

14 Februari 2010

Adelaide-Perth

12 Februari 2010

Adelaide
Veerle

Actief sinds 14 Sept. 2009
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 88202

Voorgaande reizen:

01 November 2017 - 12 November 2017

Marokko

01 December 2014 - 15 December 2014

Oost-Cuba 2014

03 November 2009 - 04 Maart 2010

Australie 2009

Landen bezocht: