Sydney- Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Veerle Willemen - WaarBenJij.nu Sydney- Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Veerle Willemen - WaarBenJij.nu

Sydney- Melbourne

Door: Veerle

Blijf op de hoogte en volg Veerle

23 Januari 2010 | Australië, Melbourne

Hallo,
Ik heb weer een 3day trip achter de rug, deze keer van Sydney naar Melbourne. Maw het landschap werd weer interresanter: van the beaches naar de landbouwstreek :)
Dag1
Tegen de middag kwamen we aan in Camberra de hoofdstad van Autralie. Voor we de stad inreden haden we vanop een berg een mooi zicht op de stad.
In de stad hebben we een bezoek gebracht aan het parlement. Dit is gedeeltelijk in de grond gebouwd: je kan op het dak wandelen dus de parlementsleden staan niet boven het volk :)
Daarna ging onze rit naar de Snowy Mountains waar we overnachten in een skiresourt. Het was hier dan ook erg koud!!

Dag2
beklimming van de hoogste berg van Australie 2228m hoog en berekoud 10 graden :s
Ik heb ook een foto van de hoogste toilet van Australie :)
Hier en daar lag er nog wat sneeuw; rode sneeuw!!!! Herinnerne jullie nog dat enkele maanden geleden in het nieuws was dat er grote zandstorm in Australie was? Wel daardoor is de sneeuw gekleurd...
Daarna begon onze lange tocht door de bergen, er is natuurlijk ook een autostrade richting Melbourne maar dit is mooier en avontuurlijker! Hier kwamen we farms tegen met vleesvee: het agnusras wordt hiervoor gebruikt.

Dag3
Vandaag reden we door nog meer landbouwstreek, de hooibollen liggen hier gewoon int veld waar ze uit de pres gevallen zijn zelfs de gewikkelde en daar zitten gewoon vogels op...
Vandaag kwamen we ook door een melkstreek dus ook een soort holsteiners gezien.
We hebben nog in de zee gezwommen maar vooral veel gereden. Toen we bijna in Melbourne waren waren ze aan de andere kant van de autostrade achter de bossen :s aant dorsen met MF dorsers

CANBERRA
De stad werd eerst volledig ontworpen voor ze gebouw werd.De belangrijke gebouwen liggen rond
lake Burley Griffin, Canberra betekend in abboriginals "ontmoetingsplaats"
PARLIAMENTARY TRIANGLE
In deze triangle liggen de belangrijkste monumenten, overheidsgebouwen en bezienswaardigheden. In de punt van de driehoek ligt Capital Hill met het Parlement vandaar lopen 2 hoofdstraten naar de andere punten.

Groetjes

• 23 Januari 2010 - 06:38

Diana:

er is nog hoop, het boerenleven spreekt u precies toch ook wat aan,

• 23 Januari 2010 - 07:03

Diana:

zo'n angusbeest moogt ge meebrengen, maar dat is wel tegen ons bedrijf want ze zeggen dat die al groeien van de wind, een zuchtje en de ilo's vliegen eraan, dus geen mais meer hakselen en geen kuilen vastrijden haha

• 23 Januari 2010 - 10:37

Veerle:

Ah moeke hebt ge gegoogled :)
    Ik denk dat da beest juist nie in mijne rugzak ga passen...
    Ja das beste voor deze streek da ze nie teveel moeten eten want das hier allemaal droog gras!

• 24 Januari 2010 - 06:51

Meneer:

heo koud was het op dat hoogste toilet? :p

• 24 Januari 2010 - 08:19

Diana:

wel de temperatuur in australie geven aan meneer hé,

• 24 Januari 2010 - 22:51

Iets van een 10 graden
    En buiten, want de toilet was natuurlijk binnen, waaide het ook nog eens heel hard en dat maakte het nog kouder

• 08 April 2010 - 16:37

Veerle:

De roodgekleurde sneeuw op de foto's is afkomstig van de grote zandstorm begin 2009 (is in het nieuws geweest toen dat heel Sydney rood zag)

• 22 Mei 2017 - 11:50

Betje De Kloothommel:

WEET GE DA ALLES WA GIJ ZEGT MIJ NI INTERRESEERD!!! domme hoer ga porno ofzo doen slet

• 22 Mei 2017 - 11:55

BIIIIIIIIIIIIIIIIITCH:

IK HOU VAN DEZE SJIT, GIVE ME MORE, COME TO DADDY, HENTAI=LIFE <3 PS BETJE DE KLOOTHOMMEL IS BEA