In de cel gezeten :o - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Veerle Willemen - WaarBenJij.nu In de cel gezeten :o - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Veerle Willemen - WaarBenJij.nu

In de cel gezeten :o

Door: Veerle

Blijf op de hoogte en volg Veerle

25 Januari 2010 | Australië, Melbourne

Hallo,
In hier mijn Melbourne-avonturen; om eerlijk te zijn Melbourne is nu niet echt mijn stad, je kunt even goed naar Antwerpen gaan dan... Veeeeeeeeeeel winkels, kleine zijstraatjes met eten,...

Dag 1
Rondgewandeld in de stad; eerste "hoogtepunt" was the Queen Victoria Market, een hele grote markt deze markt is een 7 ha groot en is onderverdeeld in fruitmarkt, vleesmarkt, 'rommelmarkt' hier vind je "echte" australische souverniers verkocht door chinezen ;)
Na hier rondgewandeld te hebben heb ik de stad nog wat verkend en wat speciale gebouwen bekeken: general postoffice, Royal Arcade, Block arcade, ... niet veel bijzonders dus en veeeel winkles gepasseerd

Dag 2 Phillip eiland
Vandaag stond een dagtocht naar Phillip eiland op het programma voor de pinguinparade. Deze tocht begon eigenlijk vrij saai, eerste stop was aan een soort kinderboerderij waar je koala kon zien, kangoeroes voederen,... Ik vond het er persoonlijk vuil, stinkend en onverzorgd maar de Aziaten in mijn groep waren er we van :).
Daarna reen we verder naar het eiland waar weenkele hele mooie uitzichten op het water hadden. Ook op de zee tussen Australie en Tasmanie!
En na het dinner was het an zover, we konden in op de tribune in de koude wind gaan zitten wachten. De dwergpinguins komen pas naar hun nest vanaf zonsondergang. Dit omdat ze bang zijn op het strand om het slachtoffer te worden van roofvogels.
Van de pinguins mogen geen fotos gemaakt worden: sommigen zeggen dat daarmee hun ogen beschadigd worden, anderen zeggen dat ze anders bang worden en niet aan land durven komen,...
In ieder geval het is echt de koude waard! Het begint met 1 pinguin die wacht op de rest en een voor een zie je zo groepjes in de bossen verdwijnen.
De avond voordien waren er 1595 pinguins geteld!

Dag 3
Vandaag de stad nog wat ingetrokken na hier en daar nog iets speciaals te hebben gezien naar de old Melbourne gaol geweest. Hier kun je oude cellen bezichtigen, er was ook mogelijkheid een toneelstukje van een half uur te volgen over het proces van een oude 'bekende' australische gevangene, EN je kon binnengaan in een stuk gevangenis en behandeld worden als een gevangene. Er was een vrouwelijke cipier die ons beveelde op te lijnen, riep hoe het werkte en ons dan opsloot, ze liet ons wel 5 min in het celletje zitten met de lichten uit... Echt grappig maar kan me voorstellen dat het in de vroegere jaren geen lolletje was om in de gevangenis terecht te komen!!!

Morgen vertrek ik in 3 dagen naar Adelaide deze trip gaat over the great ocean road :)

• 25 Januari 2010 - 06:20

Diana:

1595 pingiuns geteld de vorige avond, kan jullie groep niet tellen of wat?

• 25 Januari 2010 - 08:12

Veerle:

Lieve moeke,
    da hangt daar uit he de parkrangers tellen dat en noteren dat dan :p

• 25 Januari 2010 - 11:39

Els De Bie:

das de moeite zeg, zoveel pinguins. Kennen die parkwachters al die pinguins uit elkaar ?

• 25 Januari 2010 - 14:49

Silvère(ex Cnh):

geluk dat ge terug uit de cel mocht!Niet naar de tennis geweest deze keer?

• 25 Januari 2010 - 20:23

Hanne De Bie:

Helaba,

Joepie op mijn 8 maand, post voor mij uit Australië. Merci voor het leuke kaartje!!!

Groetjes

• 28 Januari 2010 - 10:11

Veerle:

Hallo,
    ik weet eigenlijk niet hoe ze die beestjes tellen.
    Nee geen tennis deze keer, DE Belgische match was in Brisbane denk ik en Justines finale is wanneer ik al in Adelaide ben.
    Hanne graag gedaan :)

• 16 Februari 2010 - 14:50

Paul Cnh.:

geniet nog van je laatste dagen.
    mooie foto's